מה אומר גיל מולכו על מצב ענף הנדל"ן

גיל מולכו על המצב הנוכחי בענף הנדל"ן בישראל

החלטנו לשאול את גיל מולכו – המנכ"ל והאיש המרכזי בחברת MSN ייזום ושיווק נדל"ן מה דעתו על המתרחש בענף הנדל"ן הישראלי. הנה כמה נקודות חשובות שהוא ציין בפנינו.

1. על פי גיל, המחירים הנוכחיים בשוק הנדל"ן הם תוצאה מכשלים שלא תוקנו במשך שנים והתערבות ממשלתית לקויה שהייתה צריכה להתבצע ולא נעשתה כראוי. מולכו מסביר כי המצב הוא בר תיקון ואם הממשלה החדשה בראשות שר האוצר החדש משה כחלון תחליט לקיים את הבטחותיה ולהתערב במתרחש בשוק הנדלן והדיור היא תוכל לגרום לשינוי ממשי.

2. לדעתו של גיל הדבר החשוב ביותר שצריך לקרות כעת היא התערבות פעילה מצד הרגולטור בכל הקשור להיצע הקרקעות לבניה. במילים אחרות – הפשרת קרקעות בהיקף משמעותי שתוביל להוזלה במחיר הקרקע.

3. מולכו מספר כי צעד חשוב נוסף שלדעתו מוכרח להיעשות היא הענקת תמיכה ממשלתית לכל נושא התמ"א 38. כיום יש יותר מדי מחסומים בתחום זה ומוכרח להתבצע שינוי ביחס של העיריות והגורמים העירוניים הרלוונטיים לקבלנים שמעוניינים להוציא פרויקטים מהסוג הזה לפועל.

4. אחד הדברים עליהם חזר גיל מולכו לכל אורך השיחה עמו היא העלאת המודעות לכל הנושא של "קבוצות הרכישה" בישראל ודחיפתו קדימה. קבוצת רכישה היא פורמט חדש יחסית שמאפשר לרוכשים להתארגן עוד לפני הרכישה של הנכס ובכך להגביר את כוחם אל מול הגורמים השונים, להוזיל עלויות ולאפשר "נחיתה רכה" באמצעות הכרה מוקדמת של השכנים העתידיים.

לסיכום, גיל מולכו מאמין שעל ידי ביצוע מספר צעדים נכונים ניתן לשנות את המצב הנוכחי בענף הנדל"ן הישראלי לטובה, דבר אשר יאפשר לזוגות צעירים רבים לרכוש דירה למגורים ולהתחיל את החיים ברגל ימין. לביקור באתר של גיל לחצו כאן.

גיל מולכו וצוות MSN נדלן

סרטון תדמית – גיל מולכו וחברת הנדל"ן MSN