יום כיף לעובדים – כל מה שצריך לדעת

מעט שחרור ומעט שבירת שגרה מפעילויות ועבודת היום יום יכולה לחולל פלאים בקרב עובדים. ישנה תרומה גדולה לארגון כולו במצבים בהם יודעים לקחת פסק זמן מהשגרה ועוסקים בפעילות אשר בבסיסה נוגעת בבילוי וגיבוש שונה לחלוטין באווירה מרעננת.

יום כיף לעובדים מעניק להם את התחושה כי הוא לא נמצא בעבודה רק לשם מילוי תפקיד כלשהו, וכך גם המעסיק נהנה מעובדים שבעי רצון ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר להספק בעבודה. שילוב של יום כיף לעובדים במסגרת מקום העבודה תורם רבות לרוח הצוות, לתפוקתו ולתחושת הסיפוק האישית של כל אחד מהעובדים.

ניתן לערוך יום כיף לעובדים במגוון צורות וסגנונות, החל מסיורים בחוות חקלאיות ויקבים, לשלב ארוחות שף, לערוך ימי כיף עיוניים המועשרים במרצים וסדנאות, להתרכז בפעילויות אתגריות מגבשות וההצעות עוד רבות.

למה לארגן יום כיף לעובדים שלכם?

יום כיף לעובדים טומן בחובו יתרונות רבים, הן לעובדים עצמם והן למעסיק. יום כיף לעובדים יכול לחולל ניסים בחברה או בארגון, לגבש את צוות העובדים, לרומם את הרוח המשרדית, לשפר את עבודת הצוות, לחדד ולהדגיש את ערכי החברה ואת האני מאמין שלה. באמצעות יום כיף לעובדים ניתן להביא לידי שיפור משמעותי הן מהפן התפוקתי האישי של כל אחד עובדי החברה, והן מהפן החברתי והתפוקה הכללית של כולם יחד.

כאשר דנים בנושא יום כיף לעובדים חשוב לזכור כי לא מדובר אך ורק בסיפוק רגעי של העובדים ושחרור זמני משגרת היום יום, אלא יש ליצור איזון אופטימלי בין ההנאה האישית של כל אחד מהמשתתפים לבין האתגר האישי המוצב בפניהם. בחירת אטרקציות ופעילויות בצורה חכמה ומושכלת היא זו אשר תקבע את מידת הצלחת האירוע, בזכות בחירות נכונות תוכלו להשיג מטרות ויעדים שהיה לכם קשה יותר להשיג בתוך מקום העבודה.

מהם התהליכים הנוצרים במהלך יום כיף לעובדים?

יום כיף לעובדים מעניק במה ומקום להיווצרות אינטראקציות בין העובדים לבין עצמם ובין העובדים לבין ההנהלה. במהלכו, יידרש מהעובדים שיתוף פעולה, פתיחות, לפתח יכולות שיח וביטוי עצמי, ללמוד להעביר מסרים בצורה מדויקת וברורה, עבודה על תקשורת בין אישית, יכולות דינמיקה קבוצתית ובעיקר- הרבה חוש הומור עצמי.

כמו כן, ההנהלה, בעזרת בחירה בפעילויות מסוימות, תוכל במהלך יום כיף לעובדים לזהות כישורים אישיים ייחודיים בקרב עובדיה. לדוגמה, תוכלו לזהות כישורי מנהיגות בקרב חלק מהעובדים, יכולות תקשורת מיוחדות, יהיו כאלה שיפגינו יכולות שכנוע מרשימות, ועוד. את תרומתו של יום כיף לעובדים תוכלו לזהות הישר מיום למחרת, תראו קשרים חדשים, אווירה נינוחה יותר במקום העבודה, שיתופי פעולה ובעיקר- תפוקה גבוהה יותר.

המאמר נכתב על ידי חברת יום כיף נקודה קום המתמחה בארגון ימי כיף לעובדי חברות ולקבוצות.